13 august 2014

Waitress experience

Mi-a fost dor să scriu şi o fac astăzi, dintre lucrurile care aşteaptă să îşi reia locul prin casă.
De vreo doi ani îi repetam mamei "dacă voi găsi să mă angajez undeva, o voi face!" , nu din lipsă de bani, ci pentru că voiam să am banii MEI, munciţi de mine. Am fost hostess la un club din zonă o perioadă, ca mai apoi, să mă angajez ca ospătar. Ospătar Cristina. Trebuia să o fac şi pe asta, fără cursuri sau alte pregătiri, am intrat "direct în pâine".






Cu timpul am învăţat clienţii, cam la ce oră se prezintă la terasă, ce urmează să comande, cu cine îşi beau cafeaua, i-am cunoscut pe cei pe care îi ştiam doar de pe facebook. Am cunoscut fel şi fel de oameni...de la bărbatul care vine la 7 dimineaţa aburit şi mai cere o bere ca să uite de supărări până la cel mai pretenţios client care mă trimite cu paharul înapoi fiindcă are o pată de la apă:)) (Şi dacă se prinde careva, să îi spună că n-avem timp să lustruim paharele de fiecare dată după ce sunt spălate!:)) Oricum, abia aştept să te servesc din nou:) )




În primele zile simţeam că cedez psihic...am umplut frigiderul terasei cu sfinţi şi alte înjurături inventate pe moment de la tot stresul ăla:D însă cu timpul, m-am împrietenit cu cei cu care lucram iar totul parcă a devenit mai uşor. Spun parca pentru ca, chiar dacă ne ajutam mai mult, până la sfârşitul zile, stăteam cu domnul Stres deasupra capului. Unii oameni au impresia că la terasă angajaţii sunt roboţi. Da' stai mă' nene. Tot două picioare şi două mâini avem şi noi. Dacă terasa e full, iar tu vrei nu ştiu ce cocktail ori summer drink pe care eu habar n-am să îl fac, durează până îl face Andreuţa. Mai pune la socoteală că "scorpia" e perfecţionistă şi până nu le face ca lumea, nu îţi pot aduce comanda. La fel ca tine, avem şi noi suflet, aşa că, găndeşte-te de cinşpe' ori înainte să înjuri pe vreunul dintre noi; dacă te-a deranjat ceva sau am greşit cu ceva, formulează-ţi speech-ul astfel încât să nu sune ca şi când ai fi undeva în vreun sat de inculţi.:) A, şi dacă te deranjează că lucrez acolo, eşti invitata/ul meu să îţi bei berea, sucul, pe tura cealaltă.





În ciuda tuturor incidentele, nu regret că am ales să mă angajez ca ospătar. Am întălnit oameni faini cu care pot sta la poveşti o zi întreagă, la o cafea cu lapte, oameni cu care pot bea un pahar de vin roşu după o zi de muncă. Cheers pentru o vară minunată! Salutări din faţa calculatorului! Abia aştept să revin la treabă!



Xoxo, Cristina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu